Vývoj fundraisingového produktu pro Hnutí DUHA
CÍL
Oslovit pragmatiky, kteří nevěří na petice
Hnutí DUHA se dlouhodobě nedaří oslovit pragmatiky. Lidi, kteří sice inklinují k ochraně přírody, ale všechny své aktivity hodnotí podle toho, co přinesou jim samotným. A nevěří, že podpisem petice něco změní.
Naším úkolem bylo dovést Hnutí k produktu, který pragmatiky vtáhne do kampaně Zachraňme lesy.
První verze balíčku vznikla na Design Sprintu
Z úvodních workshopů jsme v týmu byli sladění a měli všechny potřebné podklady. Mohli jsme proto sáhnout po zkrácené variantě Design Sprintu.
Za 4 dny jsme měli web i hmatatelný produkt. A zpětnou vazbu od lidí, pro které jsme to všechno dělali.
Balíček
Web
Testování ukázalo, že jdeme správným směrem
- Zjistili jsme, že balíček půjde výrazně zeštíhlit – a tím snížit celkové náklady na jeho výrobu.
- Také se ukázalo, že web musíme přeskládat tak, aby šel razantněji za prodejem. Změny jsme pak znovu otestovali, i za cenu posunutí začátku kampaně.
Kampaň jsme odstartovali oslovením spících a studených kontaktů – dárců a dárkyň, kteří s námi sice v kontaktu byli, ale čekali, až za svůj případný dar dostanou něco „více praktického“. Během 5 dní jsme měli 220 objednávek.
My jsme ale chtěli získat především nové dárce. Proto jsme do kampaně zapojili vytipované influencery, kteří nám skrze sociální sítě přivedli desítky dalších přispěvatelů. Nejlépe nám fungovaly placené posty na sociálních sítích.
- Nakonec jsme za 6 měsíců získali 502 200 Kč korun od 584 lidí.
- Z toho 53 % dárců přispělo Hnutí DUHA úplně poprvé – i když někteří byli v databázi, nikdy předtím neposlali ani kačku.
- Od vytvoření zadání po spuštění kampaně jsme na projekt potřebovali 3 měsíce.
Vedoucí zapojování lidí Hnutí DUHA