Aspoň tak ho vnímali na JICu (dřív v Jihomoravském inovačním centru). A přišli za Pábením s poptávkou: Pojďte nám tu proměnu pomáhat realizovat. Pojďte nám pomoct stavět nové služby, které budou celou změnu reflektovat.
A tak jsme začali konkretizovat obsah brandbooku. Překládat vizi, misi, archetypy… do jazyka, který je srozumitelný napříč organizací.
Vytvořili jsme model Úspěšného a vyzrálého podnikatele JIC, který slouží jako referenční bod, ke kterému se mohou vztahovat všechny aktivity organizace — od interních procesů, přes nábor lidí, až po samotné služby klientům.
Následně jsme navrhli systém, jak vše propouštět dovnitř organizace, aby nedocházelo k různorodým výkladům toho, co v reálu nový brand znamená. A aby nové služby i redesign stávajících probíhal koncepčně.
Chcete vědět detaily? Mrkněte se na video, jak jsme postupovali…
Brand Manager JIC
Pořád ještě na začátku
Rebranding, kterého se skvěle chopil Robert Janča, i první kroky k jeho aplikaci do interních chodů organizace, se kterými jsme pomáhali, jsou ale pořád začátek.
JIC teď vezme službu po službě, člověka po člověku a pustí se do designu a redesignu svých služeb. A taky do rozvoje týmu. A bude to spousta práce.
Jste-li podnikatel, vcelku snadno pochopíte, proč. JIC totiž říká, že pomůže podnikatelům dávat smysl podnikání, což znamená, že jako podnikatel:
- vím, proč to dělám a firma je odrazem mých hodnot
- firmu vidím jako celek a uvědomuji si její i své vlastní limity
- to, co dělám, pozitivně ovlivňuje mě, zákazníky i svět
- spoluvytvářím podnikatelský ekosystém
Jestli jste někdy podnikali, víte, jak dlouho k něčemu podobnému člověk dozrává. A jak to bolí. Brand promise, který říká: urychlíme to, je zdravě ambiciozní a z dlouhodobého pohledu povede ke zdravějšímu podnikatelskému prostředí. A to je velká paráda.
leader, vizionář, lokální patriot, milovník přírody
a nyní ředitel marketingu JIC.
Chcete sledovat vývoj JICu v reálném čase?
Ve videu výš můžete vidět, jak jsme pomáhali definovat brand promise, ale samotný brand i vizuální identita vznikla ještě předtím. Na stránce novy.jic.cz si je můžete prohlédnout. A taky sledovat, jak se organizace bude vyvíjet dál. Užijte si to.
Kontext
V práci pro JIC vycházíme z přístupu design thinking. I organizace se dají prototypovat. Nachytřete se tady.
A možná se taky ptáte, jestli náhodou nepomáháme konkurenci. Postoj najdete v tomhle článku.