![Image](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/aimtec.jpg)
Začalo to v lednu 2014 poptávkou na odbornou konzultaci
Sabina a Radka z HR se ozvaly Romanovi s prosbou o pár obecných rad v oblasti HR marketingu a sociálních sítí. Roman se místo toho začal ptát po tom, jaké myšlenky drží právě jejich firmu v chodu. Jací lidé konkrétně v AIMTECu pracují. Jací by tam pracovat chtěli.
Začali jsme uvažovat o tom, co to vlastně znamená být Aimtečák a na co slyší lidé, kteří do firemní kultury zapadnou. Přemýšleli jsme, co je zajímá a trápí. Nechali jsme si poradit i od stávajících zaměstnanců.
V návaznosti na společné workshopy vznikaly jednotlivé náborové inzeráty a spolupráce posouvala obě strany. Radka a Sabina se čím dál méně bály jít svojí cestou a být originální. My jsme i díky nim získali motivaci vytvořit na svém blogu Příručku pro psaní náborových inzerátů.
![](http://pabeni.asblackasink.cz/public/lide/radka-pucelikova.png)
HR oddělení AIMTECu
Když přišla řeč na kompletní náborový web, věděli jsme, že…
Chceme přitáhnout lidi, kteří budou v AIMTECu spokojení
Potřebujeme tedy, aby lidsky zapadli do týmu a současně byli kompetentní a zodpovědní ve své práci. Brzy se ukázalo, že velkou devizou společnosti je nejen její know-how prokázané na prestižních projektech, ale také firemní kultura. I když má zhruba 150 zaměstnanců, připomíná spíš rodinnou firmu než studený korporát.
Zaměstnanci si pochvalují možnost seberealizace a také to, že jejich nápady berou vážně kolegové i vedení. Když se rozhodnou překonat sami sebe nejen v pracovní oblasti, seberou se a odjedou 24hodinový závod na in-line bruslích.
![Zaměstnanci Aimtec](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_01_small.png)
Náborový web jsme se rozhodli postavit právě na těchto dvou pilířích: přátelskosti a odbornosti firmy.
Co dalšího jsme zjistili na společném workshopu?
Nejčastěji do AIMTECu míří 3 skupiny uchazečů
Každá skupina má přitom jiné potřeby, obavy a touhy.
- Vysokoškoláci a čerství absolventi
Pro aimtečácké vysokoškoláky je důležitá možnost získat praxi. Nebo najít práci na částečný úvazek s možností přejít po škole na plný.
Absolventy zajímá možnost růstu, vzdělávání a snadný onboarding. - Lidé po své první práci, zhruba s 1–2 lety zkušeností
Ze své první práce lidé přechází do AIMTECu kvůli přátelskému kolektivu, respektu ze strany vedení nebo třeba mechanismům, které zabraňují přetěžování zaměstnanců. - Zkušení senioři
Experty zpravidla nalákají prestižní projekty, přímé jednání, dobré ocenění a možnost uplatnit své zkušenosti na zajímavých zakázkách.
![Argumenty](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_02_small.png)
Na základě dat posbíraných na workshopu a získaných vhledů jsme vytvořili informační architekturu webu.
Chtěli jsme na webu vytvořit prostor pro argumenty, kterými zaujmeme každou ze tří cílových skupin. Vyhledávat volná místa je možné podle množství zkušeností v oboru obecně i podle konkrétních vypsaných pozic.
Absolventy a začínající z jejich sekce vedeme na podstránky zaměřené na to, jak se připravit na pohovor a jaké budou začátky v nové firmě. Seniory zase na případové studie z jednotlivých oblastí, kterými se AIMTEC zabývá.
![Návrh](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_03_small.png)
Po schválení postupu s klientem jsme začali skicovat. Vytvořili jsme klikatelný návrh v UXPinu, který později vedl při práci grafika.
A když byl schválen i ten, pustili jsme se do psaní finálních textů.
Do tvorby se ale zapojil celý AIMTEC. Jednotlivé inzeráty nám připomínkovali lidé, kteří na daných pozicích skutečně pracují. A protože nám šlo o to, aby z webu místo prázdných frází dýchal duch firmy, zaměstnanci dokonce nafotili vlastní fotky namísto fotobankových.
![Návrh v UXPinu](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_04_small.png)
Výsledek si můžete přečíst česky i anglicky
AIMTEC potřebuje především šikovné lidi. Není důležité, jestli jsou to Češi nebo cizinci. A proto jsme zatáhli jsme do hry Kyla Kristoffersena. Když potřebujete rychle a kvalitně přeložit texty do angličtiny, málokdo vám pomůže lépe než rodilý Američan, copywriter a lektor, který mluví plynně česky.
Anglická verze byla na světě za měsíc. Opět v podobě náčrtu v UXPinu.
Web stále rozvíjíme, především blogovou sekci Co se u nás děje. Přibývají články psané přímo zaměstnanci. O tom, jak to ve firmě chodí z hlediska procesů, o technických novinkách nebo konferencích.
A nakonec jsme se rozhodli jít s tím vším i do tisku
Možná jste slyšeli o náborových a onboardingových příručkách firem, jako je Zappos nebo Valve. Když už je AIMTEC tak skvělá firma, proč by si nezasloužil něco podobného?
Pustili jsme se do psaní textů pro příručku Aimtečáka.
A vznikla dvoudílná brožurka ve tvaru loga AIMTECu:
- 1. díl je určen pro ty, kdo o práci v AIMTECu uvažují.
Dočtou se v něm o hlavních hodnotách firmy, firemní kultuře, zkušenostech potenciálních kolegů i o tom, co tým dělá v práci i ve volném čase.
Přečíst si ho můžete přímo na webu. A když napíšete na HR, pošlou vám poštou přímo tištěnou brožurku.
![Příručka Aimtečáka](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_05_small.jpg)
- 2. díl dostanete hned při nástupu do firmy.
Je tu o trochu víc kompromitujících fotek, ale hlavně spousta užitečných informací pro lepší orientaci a pochopení hlavních pravidel. Plán budov, důležité odkazy v intranetu, tipy na zpříjemnění práce, ale i slovník aimtečáckého slangu. A taky seznam vtipných úkolů s patřičnou odměnou.
To všechno má nováčkům pomoci rychle zapadnout a odstartovat své působení v AIMTECu co nejpříjemněji.
![Příručka Aimtečáka](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_06_small.jpg)
Oba díly mají v sobě magnet. A tak nabízí možnost pěkného přijímacího rituálu, kdy vám Radka a Sabina z HR k první příručce přicvaknou tu druhou.
![Příručka Aimtečáka](http://pabeni.asblackasink.cz/public/2015/aimtec/image_07_small.jpg)
Od drobné konzultace k dlouhodobé spolupráci
Znáte to, když vás někdo osloví s drobnou prosbou, a nakonec z toho vyroste láska jako trám? Nám se to stalo právě s AIMTECem.
Možná je to tím, že o lecčems v Pábení přemýšlíme podobně.
I přes vzdálenost mezi Brnem a Plzní dnes AIMTECu fandíme, jako by byl náš vlastní – a jako by Radka se Sabinou byly kolegyně z vedlejší kanceláře.
V čem jsou ale naší největší oporou, je stylistika. Zkuste vyjádřit odbornou myšlenku tak, aby byla pochopena. Umíte ji formulovat lidsky, srozumitelně, výstižně, vtipně, originálně, stručně? Oni to umějí. A co víc, vždycky dodrží termín dodání, je na ně stoprocentní spoleh.
Co víc si přát?
![](http://pabeni.asblackasink.cz/public/lide/radka-pucelikova.png)
HR oddělení AIMTECu