Skoro všichni v Pábení jsme copywriteři. Pravděpodobně se na nás obrátíte ve chvíli, kdy budete potřebovat texty – na web, na blog, pro e-maily nebo třeba časopis. Než ale zavoláte Romanovi nebo Markovi, že chcete naše služby, měli byste vědět, do čeho jdete. Čeká nás totiž spousta společné práce.

Jestli se chcete dozvědět víc o tom, co jsme už naťukli na našem webu, čtěte dál. Nebo se podívejte na video z Copycampu.

Máme designový proces a držíme se ho

Co to znamená?
Nepíšeme bez přípravy a podkladů. Dodržujeme proces, který se nám osvědčil. Ohýbáme ho podle potřeb projektů, ale nikdy ho nelámeme. Jak vypadá?

Má 3 hlavní části:

  1. Poznání, kdy se seznamujeme s vaší značkou, nabídkou a vašimi zákazníky
  2. Kreativa, kdy navrhujeme obsahové strategie a píšeme texty
  3. Ověření, kdy průběžně sbíráme zpětnou vazbu na svou práci

A při jejich procházení se držíme několika zásad…

Nejdřív posloucháme, pak píšeme

Marketing a texty nesmí lhát. Kdybychom zákazníky svými texty přespříliš navnadili a vaše produkty nebo služby by pak nesplnily jejich očekávání, snadno by vám spadli do emoční propasti.

Proto nevymýšlíme pěkné pohádky, ale posloucháme vás – a především posloucháme vaše klienty.

Takže...

1) Bez příběhu vaší značky nenapíšeme ani čárku

I když nejsme brandbuildeři, máme vyzkoušených pár metod, které nám pomůžou dát dohromady potřebné informace o vaší značce. Zeptáme se vás na historii společnosti i všechny její přednosti a jedinečné charakteristiky, které ji odlišují od konkurence. Nebo vám je pomůžeme pojmenovat a vyčistíme je od klišé a nudy.
A když to půjde ztuha, necháme vás třeba napsat nekrolog vaší firmy. O mrtvých jen dobře. A láme to ledy.

Jakmile známe příběh společnosti, můžeme ho vyprávět konzistentním způsobem na všech místech, kde vás může zákazník najít.

Jak píše Pábení Budete u toho. Uvidíte do celého procesu a budete se na něm podílet.

2) Vyzpovídáme vaše zákazníky

Abychom textem dokázali vzbudit správná očekávání, minimalizovat obavy a popsat touhy klienta, nebude nám stačit, co nám o něm povíte vy. Váš vhled je důležitý, ale může být zkreslený. Máte jednoduše hlavu v krabici a velmi pravděpodobně vnímáte jako důležité docela něco jiného než vaši zákazníci.

Jak cesta za vaším zákazníkem vypadá?
Můžeme s ním vést rozhovor, pořádat focus groups, rozeslat dotazníky, pozorovat u vás v obchodě, analyzovat otázky směřující na zákaznickou péči…
Prostě jdeme do terénu. Ani za nic nevěříme analýzám nebo personám od stolu.

Zohledňujeme rozhodovací proces zákazníka

Zákazníci na váš web nepřichází vždy se záměrem ihned nakoupit. Možná se jen nudí při obědové pauze a brouzdají po internetu, možná hledají informaci o službě nebo produktu, který prodáváte, nebo u vás již párkrát nakoupili a chtějí se podívat, co je u vás na stránkách nového.
Váš web by měl promlouvat ke každému z nich a nabízet jim obsah, který je zaujme nebo pro ně bude užitečný – abyste získali jejich důvěru a aby se stali vašimi zákazníky. Stálými.

Proto data získaná z výzkumů rozdělujeme do jednotlivých fází rozhodovacího procesu zákazníků a při psaní jej zohledňujeme. Často používáme framework See – Think – Do – Care od Avinashe Kaushika.

Jak píše Pábení Zjišťujeme, co váš zákazník potřebuje, čeho se obává a po čem touží.

Nemáme rádi lorem ipsum

Je to zástupný text, který se používá tam, kde nevíte, co napsat. V Pábení mu nefandíme. Protože když nevíte, jaký text na konkrétním místě použít, jak můžete vědět, jak má být dlouhý? Jak strukturovaný? A&nsbp;jestli tam vůbec má být?

Když dostaneme návrh webu nebo letáku s lorem ipsum, je jasné, že někdo před námi odflinkl svou práci. To hlavní, proč vaši zákazníci koukají na váš web, je obsah. To první, co chcete tedy vědět o svém webu, je, kam jaký obsah dáte. Konkrétně a jasně. Bez zástupných textů.

Netvoříme sáhodlouhá PDF

Nechceme a nebudeme vás ohromovat stostránkovými PDF s milionem vysvětlivek. Pošleme vám stručné výsledky výzkumů, které můžete prakticky využít a se kterými budeme pracovat při tvorbě textů.

Krok za krokem si ověřujeme, že odvádíme dobrou práci

Za každým krokem se ohlížíme, zda jsme něco nepřešli. Vzájemně si práci komentujeme. A ujišťujeme se, že vy jdete stejnou cestou. Po každém workshopu, po každém výzkumu, po navržení informační architektury webu, zkrátka po každé větší aktivitě chceme zpětnou vazbu od vás a v ten správný čas i od vašich zákazníků. Co je třeba, upravíme.

Díky takovému přístupu se nám nikdy nestane, že vytvoříme web nebo kampaň za stovky tisíc a pak s hrůzou přijdeme na to, že je všechno špatně. Chyby podchytíme vždycky v zárodku. Šetříme čas, nervy a peníze.

Zkrátka, psaní není jen o psaní, je kolem něj spousta další práce, aby vznikl kvalitní výsledek. A vy nám k němu můžete pomoci – mluvte s námi, nechte nás promluvit s vašimi klienty, říkejte nám svůj názor na každý krok, který podnikneme.

Chcete se vyptat na podrobnosti?

Nebo se s námi potkat?

Ozvěte se

Těšíme se na váš příběh!

autor: Lenka Kupková